Automatische factuurverwerking
was nog nooit zó makkelijk
Probleemloos facturen verwerken, ongeacht jouw financieel / ERP systeem?
Weinig grip op de ontvangst en verwerking van facturen?
Geen realtime zicht op de status en doorlooptijden van inkomende facturen?
Moet iedere factuur door budgethouders worden goedgekeurd, terwijl de bestelling al was goedgekeurd?
Dat lossen we Easy voor je op.
Grip op factuurverwerking met slimme automatisering
Jouw facturen worden automatisch ingelezen en verwerkt, zonder onnodige handmatige handelingen. Wat overblijft is controle op de uitzonderingen.
Verlaag de kosten per factuur, werk compliant en krijg realtime zicht op de totale factuurstroom.
Wat levert automatische factuurverwerking op?
De business case
Het aantal inkomende facturen dat per FTE verwerkt kan worden, stijgt naarmate de ontvangst, codering, validering en goedkeuring van facturen automatisch verloopt.
Een business case moet ook het positieve effect in beschouwing nemen van factuurautomatisering op:
- Inkoop
- Budgethouders
- Finance & Control
- Risk & Compliance
De automatiseringsgraad is gebaseerd op verschillende variabelen, zoals de vorm van de factuur (papier, PDF, e-factuur) en de hoeveelheid facturen die voorafgaan aan een formele bestelling (PO) in een centraal systeem. De inschatting is grof gebaseerd op verschillende studies (Billentis, Forrester) en herkenbaar uit onze eigen bevindingen.
De voordelen van automatische factuurverwerking
-
Realtime inzicht in de factuur status
Met Easy Invoice heeft het management altijd direct en real time inzicht in de facturenstroom en de nog openstaande facturen. Altijd actueel inzicht in de reeds betaalde en nog lopende verplichtingen. Hierdoor kun je het proces goed bewaken en heb je alle stambestanden centraal, binnen het financiële pakket.
-
Meer overzicht en controle
Door middel van automatische factuurherkenning worden alle velden in Easy Invoice ingevuld. Vervolgens kan de factuur digitaal gecontroleerd en goedgekeurd worden (workflow), waarna de financiële afdeling de factuur betaalbaar stelt en hij automatisch wordt doorgezet. Je weet altijd waar of bij wie een factuur zich bevindt en of deze reeds betaald is of niet.
-
Het reduceren van kosten
Door het automatiseren van de factuurverwerking kan hetzelfde werk vaak door minder personen en in minder tijd worden uitgevoerd. Zo bespaar je enerzijds op personeelskosten en anderzijds op het papierverbruik. Zo ben je ook nog eens milieuvriendelijk bezig!
-
Geen facturen meer die kwijtraken
Doordat je te allen tijde kunt inzien waar en bij wie een factuur zich bevindt, raken facturen nooit meer kwijt. Verantwoordelijken krijgen automatische herinneringen wanneer er nog facturen zijn die nog niet zijn gecontroleerd en/of goedgekeurd.
-
Tijdbesparing
De intelligente scanoplossing (OCR), gekoppeld aan Easy Invoice, leest digitale en zelfs papieren facturen automatisch in! Hier komen dus geen handmatige handelingen meer aan te pas.
-
Facturen eenvoudig terugvinden
In Easy Invoice heeft iedere gebruiker een persoonlijk digitaal archief waar hij/zij middels een zoekfunctie direct de gewenste factuur kan opvragen. Vind direct de factuur die je zoekt door het gebruik van zoekwoorden.
-
Minder gevoelig voor fouten
Door het proces te automatiseren en gebruik te maken van OCR (Optical Character Recognition) sofware worden het aantal fouten geminimaliseerd. De gegevens op de factuur worden automatisch gecontroleerd aan de hand van het overeenkomende crediteurennummer in de database. Geen onterechte en/of dubbele betalingen meer!
-
Archivering / ruimtebesparing
Iedere gebruiker bouwt automatisch een digitaal doorzoekbaar en persoonlijk archief op. Met dit digitale archief bespaar je ruimte, papier en vind je alles in een handomdraai terug.
-
Makkelijk te integreren
Easy Invoice is te integreren met alle financiële- en ordersystemen. Daarnaast is er een keuze uit een aantal standaard integratie templates. Ook een integratie met DMS is mogelijk. Daardoor kost het weinig moeite om het systeem in te zetten.
-
Automatische ordermatching
Easy Invoice biedt de mogelijkheid tot het automatisch matchen van inkooporders met facturen.
Hoe werkt automatische
factuurverwerking?
Van ontvangst tot aan betaalbaarstelling in het financiële/ERP pakket. Zowel kostenfacturen als inkoopfacturen. En volledig geïntegreerd met ieder financieel / ERP pakket.
Inzicht en overzicht in de factuurstatus
Het digitaliseren van de verwerking van al jouw inkomende facturen bespaart tijd, verhoogt de efficiëntie en vermindert de kans op fouten. Optimaliseer jouw proces door digitale controle, goedkeuring en betaling van de facturen volgens een vooraf vastgesteld procuratieschema.
Automatische 3-way matching van inkooporder, levering en factuur
Het handmatig matchen van inkooporders met facturen kost veel organisaties enorm veel tijd. Met de software van Easy Systems is dit verleden tijd. Bij 3-way matching worden inkomende facturen automatisch goedgekeurd indien ze overeenkomen met een inkooporder én een ontvangstbewijs. Stel vooraf vaste tolerantie niveaus in, zodat jij je alleen nog bezig hoeft te houden met de afwijkende facturen.
Voeg opmerkingen toe, verstuur ter controle of ter informatie
Het is mogelijk om een opmerking toe te voegen aan een factuur. Deze opmerking opent standaard wanneer de persoon aan wie de factuur intern gericht is de factuur opent. Daarnaast is het mogelijk een factuur ter informatie of te controle te versturen.
Waar of wanneer je maar wilt; inzicht in jouw facturenstroom met de mobile app voor invoices
Heb je veel facturen te verwerken, maar zit je niet altijd op je werkplek? Met de Easy Systems facturen app heb je altijd en overal toegang tot jouw facturen en kun je op elk moment van de dag gemakkelijk de ontvangen facturen bekijken, controleren of goedkeuren.
E-facturatie, zonder aanpassingen aan jouw huidige systeem
Easy Invoice is gekoppeld aan onze Easy Exchange software. Hierdoor is het mogelijk om e-facturen via het beveiligde Europese e-facturatie netwerk (Peppol) te ontvangen. Doordat je aangemeld wordt als participant op het netwerk, ben je vindbaar voor alle andere organisaties die hierop aangemeld zijn. Zo zijn al je leveranciers in staat om je via het netwerk, beveiligd, een e-factuur toe te sturen.
Automatische factuurverwerking integreert naadloos
met jullie administratie
Easy Systems bouwt ERP-onafhankelijke software. Dit betekent dat wij met iedere ERP- / financieel systeem kunnen koppelen.
Waarom kiezen voor Easy Systems
En voor Easy Invoice in het bijzonder?
Meer dan
factuurverwerking
We houden ons voornamelijk bezig met automatisering van factuurverwerking. Omdat dit onlosmakelijk verbonden is aan inkoop, bieden we ook een oplossing waarmee alle bestellingen binnen een onderneming centraal en gestandaardiseerd verloopt. Dit komt de factuurverwerking weer ten goede.
Voor iedereen
een oplossing
Of je nou 10 medewerkers hebt of een veelvoud daarvan, dat maakt ons niet uit. Voor iedere organisatie bieden wij een oplossing. En of je nou alleen een deelproces wilt automatiseren of het hele purchase to pay proces , je hebt de keuze en zit zélf aan de knoppen van jouw procesoptimalisatie.
Happy
klanten
Althans, dat denken we op basis van de rapportcijfers en feedback die we ontvangen op klantendagen. We mogen in ieder geval 1000-en klanten en een veelvoud aan gebruikers bedienen en het aantal groeit jaarlijks.
Klantverhalen
Automatische factuurverwerking
Hemimex
M-Soft
Factuurautomatisering leek Hemimex op voorhand vrij eenvoudig.
"Ik dacht in eerste instantie dat het weinig uitmaakte welke oplossing je kiest, ze doen toch allemaal min of meer hetzelfde. Ik ben me gaan beseffen dat het ingewikkelder is dan het op voorhand lijkt."
Nick van Rossum | Interim consultant management en advies
Kwik-Fit
MS Dynamics AX
"Het grootste deel van onze facturen verwerkten wij al digitaal, maar toch werd nog altijd een groot deel handmatig ingevoerd. Al tijdens de eerste gesprekken bleek dat er goed naar onze wensen had geluisterd en kwam met een oplossing specifiek voor onze situatie"
Hoofd Financiële Administratie
De overstap van digitale naar automatische factuurverwerking »
Kraker Trailers
Infor Visual
“Facturen worden nu sneller verwerkt, waardoor wij intern ook sneller onze maandelijkse financiële rapportage kunnen opleveren. Daarnaast hebben we nu duidelijk inzicht in de status van de facturen.”
Francis de Jonge | Financial Controller
Ontdek waarom Kraker kiest voor een automatische factuurverwerking »