1 min read

Hoezó ontzorging door uw software zélf te beheren?

Featured Image

"Eigenlijk is het tegenstrijdig," zegt Nicky Hendriks, Sales Executive bij Easy Systems, specialist in purchase tot pay-oplossingen. "Wij willen klanten ontzorgen, en dit doen we juist door ze de mogelijkheid te bieden hun software zélf te beheren."

Verhogen van de flow

"Ergens is het ook wel logisch, want in praktijk blijkt dat organisaties die zelf iets met hun software kunnen doen, vaak beter begrijpen hoe het werkt. En dat heeft weer tot gevolg dat ze hun software beter inzetten.

Daarnaast is het ook gewoon handig om niet voor elke kleine handeling de telefoon te moeten pakken. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een gebruiker, het aanpassen van een autorisatie of het aangeven dat iemand met vakantie gaat of juist ziek is. Of omdat je een automatische facturenstroom wil opstarten waar je even snel een template voor aan wil maken.

We merken duidelijk dat er meer binding, meer efficiëntie en in zijn geheel een betere flow ontstaat wanneer mensen zélf makkelijk zaken kunnen aanpassen."

Terug naar de basis

"Het is ook niet voor niets dat er tijdens de implementatie van purchase to pay-software standaard minimaal een dag een training wordt aangeboden voor bijvoorbeeld de Finance Manager en de Functioneel Beheerders binnen een bedrijf. Daarin laten we precies zien hoe het pakket is ingericht en welke mogelijkheden er zijn.

We merken vaak, als we elkaar een korte periode later weer spreken, dat mensen hun werk uitdagender en leuker zijn gaan vinden door het wegvallen van eenvoudige, vaak repeterende werkzaamheden. Mensen ervaren het als prettig als ze zich (weer) kunnen richten op de kern.

Maar ook de Finance Manager en de organisatie zijn er bij gebaat als medewerkers werkzaamheden verrichten die waarde toevoegen voor de organisatie in plaats van repeterende en voorspelbare werkzaamheden uit te voeren. Kortom, de oplossing die een organisatie voor ogen heeft, wordt ook precies zo gerealiseerd."

Dát wat het bedrijf wil

"Onze implementaties starten altijd met een definitiestudie. Deze is erg gericht op functionaliteit: wat wil een bedrijf, waarom willen ze dat en waar gaan ze onze oplossingen voor gebruiken. Door op deze manier te starten ontstaat er een duidelijk beeld van de gewenste oplossing waardoor de inrichting van de software daar ook volledig op aansluit," besluit Nicky.

Meer informatie? Neem contact met ons op!

Neem contact op