1 min read
Thuiswerken dwingt ons allemaal te kijken naar hoe we werken. De één pakt zijn/haar laptop gaat naar huis en kan daar 'gewoon' weer verder. De ander moet er iets meer moeite voor doen of kan helemaal niet thuiswerken.
Met de maatregelen die genomen worden vanwege het coronavirus, zie ik grote verschillen ontstaan tussen organisaties. Ineens werkt iedereen zoveel mogelijk thuis. De ene organisatie ervaart nauwelijks problemen, na een kort moment van ‘even wennen aan de nieuwe situatie’ gaat dat bedrijf door met de normale werkzaamheden. Alleen dan vanuit huis. De andere organisatie loopt tegen het probleem aan dat niet al het werk mee naar huis genomen kan worden. Zelfs bij processen die zich daar juist heel goed voor lenen zoals purchase to pay processen.
De klanten waar ik contact mee heb, beamen dat ook, degenen die live zijn met hun oplossing ervaren geen problemen. Een mooi voorbeeld daarvan komt van Hans van Krieken, Manager FA bij Zeeman:
"Net als zo veel andere organisaties zijn wij als financiële afdeling van Zeeman thuis aan het werk. We zijn heel erg blij dat we ons proces nu gedigitaliseerd hebben. Zonder de software van Easy Systems hadden we in deze situatie niets meer gekund."
Voor andere organisaties, die nog niet live zijn of die nog helemaal niet bezig waren met automatiseren is de impact veel groter. Denk aan het niet meer kunnen verwerken van facturen waardoor de leverancier niet betaald wordt en dus ook de leveringen gaan uitblijven. Die processen hangen allemaal samen.
Mijn tip voor de toekomst, kijk nú goed waar je tegenaan loopt in processen, en zorg ervoor dat je onafhankelijk wordt van tijd en plaats.
Lees ook ons blog 'Worden jouw facturen en contracten ook nu nog op tijd afgehandeld?'
Marcel Strabbing
Managing Consultant