Debiteurenbeheer: krijg elke rekening betaald

Creëer overzicht en inzicht in jouw klanten, hun betaalgedrag en de openstaande facturen door het debiteurenbeheer te automatiseren.  


Neem contact op

4CEE_header_scroll

Waarom debiteurenbeheer automatiseren?

Wil jij: 

  • Facturen sneller betaald krijgen terwijl het jou minder tijd en moeite kost?
  • Jouw debiteurenrisico beter inschatten en beperken?
  • Eenvoudig gericht actie ondernemen als een betaling op zich laat wachten?

Dan biedt automatisering van het debiteurenbeheer uitkomst.

DI_O2C-pijl-transparante-achtergrond-debiteuren-beheer-omhoog

 

Voordelen van geautomatiseerd debiteurenbeheer

Overzicht in debiteuren

Altijd overzicht

in alle debiteuren en de openstaande saldi

 

Efficiënte processen in debiteurenbeheer

Efficiënte processen

voor o.a. aanmaningen en klachtenverwerkingen
Krijg facturen sneller betaald

Facturen sneller betaald

dankzij snelle en gerichte acties richting klanten

Debiteurenrisico verminderen met automatisering

Wat zijn de voordelen van geautomatiseerd debiteurenbeheer? En hoe vermindert automatisering het debiteurenrisico? We leggen het je graag uit. 

Altijd inzicht in betaalgedrag van klanten

Door het debiteurenbeheer te automatiseren ben je altijd op de hoogte van het betaalgedrag van klanten. Welke debiteuren hebben het hoogste openstaande saldo? Wie betalen regelmatig te laat? En welke posten staan er momenteel open? Met overzichtelijke rapportages en analyses krijg je direct inzichten die je met de rest van de organisatie kunt delen. 

Schat risico van nieuwe klanten in

Je wilt van nieuwe klanten graag weten hoe betrouwbaar ze zijn. Betalen ze hun facturen meestal netjes op tijd of staan ze bekend als notoire laatbetalers? Met actuele data over de kredietwaardigheid van (potentiële) klanten kun je goed inschatten hoeveel risico je loopt. 

De credit management software beschikt over betrouwbare kredietinformatie van ruim 365 miljoen bedrijven wereldwijd. Zo zie je in één oogopslag hoe groot het debiteurenrisico is als je met een nieuwe klant in zee gaat.

Spreek de taal van jouw klant

Bij het benaderen van debiteuren werkt een persoonlijke aanpak het beste. Want one size fits all-ang niet meer. Spreek daarom in de taal van de klant. Met credit management sofware pas je eenvoudig de volgorde, inhoud, opbouw én het taalgebruik van het debiteurenbeheerproces aan het klantprofiel aan.

Houd in de manier van aanspreken ook rekening met de actuele kredietwaardigheid van de klant. Een slecht betalende debiteur spreek je immers anders aan dan een debiteur die voor het eerst vergeet (op tijd) te betalen.

Bespaar tijd voor jezelf én de klant

Onderneem de juiste actie op het juiste moment om te zorgen dat facturen op tijd betaald worden. Workflows helpen je hierbij. Het klantprofiel bepaalt dan welke actie wanneer plaatsvindt. Gericht, op maat en automatisch.

Zie daarnaast direct welke vragen of opmerkingen van klanten om reactie vragen. Zo laat je hen nooit meer onnodig lang wachten. Ook handig: je kunt iDeal koppelen aan e-mails, smsjes en post, waarmee je het nog makkelijker maakt voor de klant om te betalen.

Tref eenvoudig betalingsregelingen

Leg individuele afspraken met klanten eenvoudig vast en pas de vervolgacties hier automatisch op aan. Zo worden termijnnota’s automatisch verzonden en opgenomen in de administratie, inclusief de tegenboeking van de oorspronkelijke boeking.

Gebruik functionaliteiten die bij jou passen

Onze credit management oplossing beschikt over tal van functionaliteiten die het beheer van debiteuren nóg eenvoudiger en efficiënter maakt.

  • Debiteurenportaal: geef klanten zelf inzicht
    Met het Debiteurenportaal kunnen klanten makkelijk en snel alles rondom hun facturen regelen. Zo kunnen ze zelf kopiefacturen downloaden, betalingsregelingen aanvragen, berichten achterlaten en uiteraard direct online de factuur betalen via iDeal. Dat scheelt niet alleen de klant, maar ook jou een hoop werk.

  • Klachtendossier: los geschillen snel op
    Debiteuren stellen het betalen van de factuur uit als er iets niet in orde is. Je wilt een probleem dus zo snel mogelijk opgelossen. Het Klachtendossier helpt je daarbij. Hiermee heb je altijd inzicht in de status van de klacht, kun je taken eenvoudig intern aan de betreffende collega toewijzen en kun je bijvoorbeeld het versturen van aanmaningen tijdelijk pauzeren totdat het geschil is opgelost. 

  • Mailintegratie: koppel e-mails aan het juiste dossier
    Komen er op jouw debiteurenafdeling dagelijks honderden e-mails binnen? Integreer dan de e-mailboxen van jou en je collega’s met onze credit management software. Hiermee kun je e-mails koppelen aan het dossier van de betreffende debiteur. Ook kun je direct vanuit de omgeving mails versturen en ontvangen, zodat je niet meer hoeft te switchen tussen programma’s. 

    Wil je nog een stap verdergaan? Maak dan gebruik van de kunstmatige intelligentie-opties. Zo kan de software zelf de e-mails lezen, daar de juiste debiteur in herkennen en de e-mail automatisch in het goede dossier plaatsen óf doorsturen naar een collega ter opvolging.

  • Workflows: verstuur herinneringen en aanmaningen automatisch
    Door workflows in te stellen, gaat de software elke dag aan de slag om te zorgen dat de facturen betaald worden. Dit gebeurt volgens een van tevoren door jou ingericht proces. Van eerste herinnering tot laatste aanmaning; je zit er bovenop. Je kunt meerdere workflows inrichten, afgestemd op de kenmerken van een specifieke debiteur of debiteurengroep. 

Daarom kies je voor ons

  • Rijk aan functionaliteiten
  • Modern platform
  • Volledig geschikt voor Cloud-omgevingen
  • Gekoppeld aan ERP- en/of CRM-systeem
  • ISO-gecertificeerd

Benieuwd? Neem contact met ons op!

Ontdek hoe onze Credit Management software jou kan helpen om klanten sneller hun facturen te laten betalen. Onze experts laten je alle ins en outs zien.

Ook vertellen we je graag meer over de mogelijkheden om onze Credit Management software te combineren met onze facturatiesoftware en oplossingen voor geautomatiseerd kredietbeheer. 

Neem contact op