Easy Systems is een purchase to pay specialist
die administratieve processen optimaliseert en hiermee het dagelijkse werk van mensen leuker én makkelijker maakt.
"Wij geloven dat wanneer iedere medewerker zich kan richten op datgene waar hij goed in is en randzaken worden geautomatiseerd, dat zowel de persoon als de organisatie kan excelleren."
Hans van der Kolk, Sales Manager Easy Systems
Onze visie en missie
Wij voorzien dat door toenemende wet- en regelgeving en maatschappelijke verantwoordingsplicht het belangrijk is dat bedrijven systematisch en transparant handelen. Bedrijven en instellingen krijgen daardoor steeds meer te registreren, waardoor de administratieve last jaarlijks significant toeneemt.
Wij geloven dat sofwareoplossingen deze last kunnen terugdringen. En dat uiteindelijk alle administratieve processen volledig geautomatiseerd worden.
Daarom bieden wij softwareoplossingen voor administratieve processen waar iedereen tijd aan kwijt is, maar niemand tijd aan kwijt wil zijn.
'Over ons' gaat niet alleen over Easy Systems
Ons verhaal gaat niet alleen over de mensen van Easy Systems. Simpelweg omdat 'over ons' alleen kan bestaan door onze klanten. Dit verhaal gaat dan ook eigenlijk over ons allemaal, onze klanten, onze partners, onze zusterbedrijven én onze eigen collega's.
We gaan voor persoonlijk contact, de klant staat altijd voorop en daarom ligt open en eerlijk samenwerken aan de basis van onze relaties. We doen het graag samen. Ontwikkelen we nieuwe software? Dan doen we dat bij voorkeur mét klanten. Zijn er specifieke uitdagingen waar onze klant tegenaan loopt? Dan kijken we samen met de klant, onze partners of specialisten binnen onze groep hoe we tot de beste oplossing voor de klant komen.
Leuk weetje
Easy Systems is in feite ook ontstaan door onze klanten. Hoe dat precies zit? Daarvoor nemen we je graag mee in een 'trip down memory lane'.
2000
2003
Zusterbedrijf ICreative start partnership met Basware
2003-2005
Mkb plus blijft aankloppen voor een oplossing
Het viel al vrij snel op, dat ook het mkb plus een oplossing zocht. Maar voor die bedrijven bleek Basware vaak veel te uitgebreid en te kostbaar. Het mkb plus had behoefte aan een meer betaalbare oplossing en beter passend bij hun processen. Zo werd Easy Systems een feit.
2003-2005
2006
Officiële oprichting Easy Systems
Een eigen oplossing ontwikkelen speciaal voor het mkb plus. Zo gezegd, zo gedaan. Er werden eigen developers aangetrokken, wensen van het mkb in kaart gebracht en een oplossing gebouwd; Easy Systems was een feit. Sinds 2006 mogen wij het mkb plus helpen met het automatiseren van hun purchase to pay processen met door onszelf ontwikkelde software.
2008
Verhuisd van boerderij naar kantoorvilla
Diverse medewerkers hebben het nog meegemaakt, samenwerken op de boerderij van de eigenaar van de groep. Gezellig samen in de woonkamer die steeds krapper begon aan te voelen naarmate het bedrijf groeide. Inmiddels is dat alweer wat jaartjes geleden, maar vraag je iemand van de 'oude garde' naar die periode, dan verschijnt zonder uitzondering direct een grote grijns op het gezicht en wordt er met lichte weemoed aan die 'legendarische tijd' teruggedacht.
2008
2014
Grootste P2P leverancier in Nederland
Analistenbureau Strategy Partners benoemt Easy Systems en zusterbedrijf ICreative tot grootste P2P leverancier in de Nederlandse markt.
2015
Partnership met Isah
Vanaf 2015 is Easy Systems officieel product partner van Isah Business Software. Isah en Easy Systems werkten al sinds langere tijd samen, maar maken hun partnership nu officieel.
2015
2016
InnovestIT Group
Easy Systems behoort samen met ICreative nu officieel tot de InnovestIT Group. Een overkoepelend initiatief van de eigenaar, opgezet met als doel om meerdere IT bedrijven te verenigen in één solide groep.
2017
Oprichting Coforce en overname Diesis
Na het eerder dit jaar financieren van de start up voor Robotic Process Automation, Coforce B.V., doet de InnovestIT Group nu een overname van dienstverlener Diesis Consultancy B.V.
Met de acquisitie van Diesis wordt verdere invulling gegeven aan de strategie om een bredere ICT-kennispartner voor de CFO te worden. Het onderstreept de wens om naast autonome groei ook door overnames de positie van de Innovestit Group te verstevigen.
2017
2019
InnovestIT Group neemt Stiply over
Met het toevoegen van de digitale onderteken oplossing van Stiply aan de groep, komen we tegemoet aan de groeiende behoefte van onze klanten om administratieve lasten verder te verlichten en mogelijke fraude tegen te gaan.
2021
InnovestIT wordt 4CEE
InnovestIT Group wijzigt haar naam in 4CEE en alle bv's binnen de groep krijgen dezelfde herkenbare huisstijl. De naamswijziging en nieuwe uitstraling is representatief voor de nauwe samenwerking tussen de vijf bedrijven binnen de groep. Samen bieden we een one-stop-shop voor klanten die hun administratieve lasten willen terugdringen.
2021
2022
Lancering Easy1
In 2022 lanceren we met Easy1 een nieuw product waarmee we het automatiseren van het complete purchase to pay proces voor iedereen toegankelijk maken.
Heden
"Sinds de beginjaren is ontzettend veel veranderd. Toen stond de software echt in de kinderschoenen. Dan was ik bezig om de software bij de klant te installeren, waar de Developer op afstand nog aan het werk om een kleine hiccup op te lossen zodat ik bij de klant verder kon met de implementatie. Dat was soms bloed, zweet en tranen, maar het lukte altijd!
Nu is dat wel anders, de software is volwassen en onze werkwijze is hierin qua professionaliteit meegegroeid en zo hoort het ook natuurlijk."
Achter de schermen bij Easy Systems
Onze kernwaarden
Centraal in onze werkzaamheden, hoe wij met klanten, partners en elkaar omgaan staan onze kernwaarden, de vier C's van 4CEE.
Continuity
Met onze 4 gespecialiseerde zusterbedrijven vormen wij één solide organisatie. Toegankelijk en ervaren. Met gedreven medewerkers die samen onze klanten de zekerheid bieden dat ze altijd kunnen rekenen op de beste oplossing. En we blijven bouwen aan beter. Omdat we zo verder komen. Vandaag én morgen.
Cooperative
We geloven in de kracht van samen om beter te worden. In teamwork om het maximale uit onze mensen en projecten te halen en topresultaten te behalen. We zijn open, blijven innoveren, ontwikkelen en doorgaan. Voor onszelf én onze klanten. Als team of met de hele groep. Totdat we de beste oplossing gevonden of ontwikkeld hebben.
Capable
We werken met de beste mensen. Met de laatst beproefde en bewezen technieken en tools. We staan nooit stil en we blijven onze expertise en vaardigheden continu verder ontwikkelen. Zodat we samen de beste oplossing realiseren. En zo altijd zo relevant, courant en flexibel mogelijk met de markt mee bewegen.
Committed
We zijn 100% toegewijd. Aan onze projecten, onze klanten én aan elkaar. We zetten waar nodig altijd die extra stap en gaan pragmatisch en gepassioneerd voor de beste oplossing. Voor het beste resultaat. Omdat we niets liever doen dan onze klanten écht tevreden maken.
Bedrijven weten ons te vinden omdat wij 'de gekke dingen' weten te vangen in een P2P oplossing. Bijvoorbeeld in de maak- of voedselindustrie zien we vaak hele specifieke inkoopafspraken en de manier waarop gefactureerd mag worden. Afwijkingen in geleverd gewicht, waar naar werkelijkheid op gefactureerd wordt, dat kan niet iedereen automatiseren.
Wij leveren IT-oplossingen die deze processen - en dus ook de klant-leveranciersrelatie - optimaal ondersteunen. Dat doen we al sinds 2006 en dat zullen we blijven doen in de toekomst. Iedere dag weer een beetje beter dan de dag ervoor, dat noemen we continue ontwikkeling van intelligentie!
Wil je meer over ons horen?
Ben je benieuwd wat we precies voor je organisatie kunnen betekenen en hoe wij te werk gaan?