Case Study

Vandersterre
Unit4 AW en Reflex

"Veel efficiëntere verwerking van facturen."

Download de case study

Veel efficiëntere verwerking van facturen

Vandersterre is een groothandel, merkenleverancier, exporteur, dienstverlener en verpakker van Hollandse kaasspecialiteiten; van merkkazen waaronder internationale merken als Prima Donna en Landana kaas, maar ook Goudse jong tot en met oud in verschillende gewichten en modellen, kazen met minder vet, regionale kazen, geitenkazen, schapenkazen en échte boerenkaas.

Vermarkten van hoogwaardige kaas

Bij Vandersterre werken ongeveer 275 FTE in diverse vestigingen, waaronder Bodegraven, Grootebroek en Meerkerk. Het succes van Vandersterre is te danken aan creativiteit en innovatief- en onderscheidend vermogen met betrekking tot het produceren, veredelen (opleggen en rijpen), verpakken en vermarkten van kwalitatief hoogwaardige kaas. “We zijn als bedrijf altijd op zoek naar oplossingen om te innoveren en de processen te optimaliseren. Bijvoorbeeld door de introductie van nieuwe verpakkingsvormen, merken en formules en door procesverbetering te realiseren om dubbel werk te voorkomen”, zegt Richard van der Lingen, Manager Finance bij Vandersterre.

De keuze voor Easy Systems

Vandersterre was op zoek naar een oplossing wat flexibel is in het implementeren van onze wensen en een bestaande koppeling heeft met het boekhoudpakket Unit4 Agresso Wholesale en tevens kon koppelen met Reflex. Door gebruik te maken van de oplossingen van Easy Systems, wordt meer inzicht in inkomende facturen en factuurbedragen verkregen, en kunnen accordeurs makkelijker facturen terugzien.

vandersterre rond

 

Alles is precies volgens planning uitgevoerd en we konden op de vooraf afgesproken datum live gaan zonder noemenswaardige problemen.

Richard van der Lingen, Manager Finance bij Vandersterre

 

 

“Het project is naar volle tevredenheid verlopen,” aldus Richard. Wel zijn er na de livegang nog de nodige finetuningspunten naar voren gekomen. Deze werden snel en vakkundig opgelost.” Uiteindelijk valt en staat de implementatie met het goed testen voor de livegang. Door zoveel mogelijk punten vooraf op te lossen belast je de uiteindelijke gebruikers niet met knelpunten waardoor ze geen klagen hebben over het pakket.

De samenwerking met Easy Systems ervaar ik van begin af aan als prettig en professioneel. Onze wensen zijn naar tevredenheid geïmplementeerd en er wordt goed meegedacht. Het is goed om te zien dat de organisatie zelf ook doorontwikkeld en er meer oplossingen mogelijk zijn zoals voor contracten wat wellicht ook interessant voor ons kan zijn.

Werken met automatisering

Nu de oplossingen voor geautomatiseerde factuurverwerking live zijn, kan er veel efficiënter worden gewerkt. Facturen hoeven niet langer te worden gekopieerd en in postbakjes de organisatie rond te gaan. Daarnaast is er nu veel meer inzicht in waar een factuur zich bevindt en of bijvoorbeeld de vervaldatum in gevaar dreigt te komen.

Bovendien is er nu ook meer inzicht in de kosten, zelfs wanneer de factuur nog niet definitief is geboekt in het boekhoudpakket. Richard: “Doordat alles gelogd wordt kunnen we altijd terugkijken of er een notitie aan een factuur is toegevoegd en of een factuur bijvoorbeeld structureel te lang op een afdeling ligt voordat deze opgepakt wordt. De accordeurs kunnen de facturen welke ze in het verleden hebben geaccordeerd terugzien in hun eigen archief waardoor ze de afdeling boekhouding hier niet meer mee hoeven te belasten. Ik hoor louter positieve verhalen uit de organisatie, zowel van collega’s van financiën als de accordeurs van overige afdelingen.”

 


Neem contact op of  Lees meer ervaringen