Return on investment

Purchase to pay automatisering

De overstap van handmatige naar geautomatiseerde factuurverwerking, dan wel het automatiseren van het gehele purchase to pay proces, levert organisaties op verschillende vlakken voordelen op. ROI, oftewel Return on Investment, is vaak één van de eerste dingen waarnaar gekeken wordt. Begrijpelijk, aangezien je als organisatie graag wilt weten wat een investering je oplevert. Automatisering levert echter veel meer op dan alleen besparingen in tijd en geld.

ES_ROI_4CEE_15-09-2021

Wilt u weten hoeveel u kunt besparen?

Wilt u weten hoeveel u met het automatiseren van uw purchase to pay proces kunt besparen? Breng dan samen met ons de arbeidstijd in kaart voor de verschillende fasen van uw purchase to pay proces. Vraag om een berekening tijdens een adviesgesprek.

Adviesgesprek aanvragen

Opvangen van de groei

Verschillende van onze klanten maken een snelle en gestage groei door en zochten naar een manier om de groeiende werkdruk op de financiële administratie op te vangen. Het automatiseren van de factuurverwerking of het gehele purchase to pay proces, heeft ervoor gezorgd dat deze organisaties nu de groei op kunnen vangen met hetzelfde aantal mensen. Meer weten? Lees bijvoorbeeld het referentieverhaal van Orange Cyberdefense

Professionaliseren / Meer controle en inzicht

In de huidige digitale samenleving willen veel bedrijven af van alle papieren rompslomp. zij willen een professionaliseringsslag maken. Geen rondslingerende facturen meer, geen facturen die zoekraken en daarom niet (op tijd) betaald worden, kasten vol met ordners, etc. Door het automatiseren van de factuurverwerking en het gebruik van een digitaal archief, heeft men veel meer inzicht en controle over waar en bij wie een factuur zich bevindt, hoe lang deze al in circulatie is, of hij wel of niet betaald is, en kan men facturen snel en makkelijk terugvinden. Lees de referentieverhalen van Club Pellikaan en Twilmij

Zo zijn er voor iedere organisatie andere zaken die meebewegen in de beslissing om over te stappen op geautomatiseerde factuurverwerking. Neem voor alle klantverhalen een kijkje op onze referentiepagina

"Voorheen gingen papieren facturen fysiek door het bedrijf ter controle en goedkeuring. Het kwam wel voor dat facturen verdwenen waardoor het proces vertraging opliep. We hebben door te automatiseren een flinke efficiencyslag kunnen maken. Er is sprake van snelle controle en goedkeuring en we kunnen altijd alles terugvinden."

Twilmij over het effect van automatiseren van hun factuurverwerkingsproces

Return on Investment - ROI

Natuurlijk zijn er ook genoeg organisaties waarbij het besparen van tijd en/of kosten wel één van de belangrijkste redenen is om de overstap te maken. Deze organisaties willen van tevoren inzicht verkrijgen in wat een dergelijke automatisering hen oplevert. 

Organisatie en proces afhankelijk

Het is lastig om een hapklaar antwoord te geven op wat de exacte besparing is die een organisatie kan realiseren door over te stappen op geautomatiseerde factuurverwerking. De situatie is immers per organisatie verschillend. De wensen en behoeften verschillen en bij de ene organisatie verloopt het proces niet zoals bij de andere. Investeringskosten en de uiteindelijke ROI zullen dus per organisatie verschillen. Om de besparingen voor uw specifieke organisatie te kunnen berekenen, hebben wij een rekentool ontwikkeld. 

Besparingscalculator

Wilt u graag een berekening laten maken voor uw specifieke situatie? Dat kan! Met onze rekentool kunnen we voor uw specifieke situatie uitrekenen hoeveel u kunt besparen met het automatiseren van uw factuurverwerking, of zelfs uw hele purchase to pay proces. Samen met u brengen we de arbeidstijd in kaart voor de verschillende fasen van uw proces. Aangevuld met factoren als arbeidskosten en het aantal inkomende facturen (papier, digitaal en elektronisch), krijgt u met de besparingscalculator inzicht in waar de winst behaald kan worden en hoe snel u de investering terugverdiend heeft. 

Adviesgesprek aanvragen

Hoeveel bespaart u door te automatiseren?

Ontdek het samen met ons tijdens een adviesgesprek. Vul het formulier in en we nemen contact met u op om alles in kaart te brengen om een goede berekening te maken.