Inkoopmanagement
Actueel inzicht in verplichtingen

Eenvoudig en snel inkoop aanvragen indienen, vóóraf goedkeuren en facturen automatisch matchen.

 

Neem contact op of lees onze brochure

4CEE_header_scroll

Automatiseren van het inkoopproces 

Geen geschatte reserveringen, maar actueel inzicht in de aangegane verplichtingen staat tegenwoordig centraal bij het opleveren van de maandcijfers. Easy Systems biedt een oplossing waar medewerkers inkopen gemakkelijk digitaal aanvragen, goedkeuren en de ontvangsten registreren.

Realtime inzicht in verplichtingen

Vroegtijdig inzicht

Elke inkooporder wordt vooraf geautoriseerd. Hierdoor worden de verplichtingen vroegtijdig inzichtelijk.

Automatische verwerking van inkoopfacturen

Efficiënter werken

Inkoopfacturen worden automatisch gematcht met de inkooporder en ontvangsten door samenwerkende systemen.

Bespaar kosten door inkoopcontracten

Kostenbesparing

Inkopen volgens inkoopcontracten levert kostenvoordelen op. En geen Maverick buying meer.

Controle over en inzicht in alle verplichtingen

Door het vooraf vastleggen en goedkeuren van de verplichtingen krijg je inzicht in en controle over de uitgaven. Doordat je goedkeuring geeft vóór de aanschaf van goederen in plaats van achteraf op basis van een factuur, heb je altijd actueel inzicht in alle verplichtingen en worden verrassingen in de budgetten en/of uitgaven voorkomen. Daarnaast kan deze inkoopmanagement tool statistieken opleveren om inkoop optimalisatie door te voeren.

Bekijk webinar

ES-Webinar_Inkoopmanagement-mockup

Functionaliteiten inkoopmanagement

ES-purchase-to-pay-proces-inkoopmanagement

 

E1_steps_1

Vraag inkopen aan vanuit interne catalogi of vrije inkoopaanvraag
Vul de interne catalogus eenvoudig via de software of via import (vanuit Excel).

E1_steps_2

Goedkeuring van inkoopaanvragen
Na indiening wordt de aanvraag aan de juiste persoon aangeboden ter beoordeling via een vooraf ingesteld procuratieschema.
Bestellingen via een webshopkoppeling of interne catalogus worden (na goedkeuring) automatisch naar de leverancier gestuurd.

E1_steps_3

Inzicht en controle
De status van een bestelling is realtime te volgen door de besteller en geautoriseerde collega's. Daarnaast is het mogelijk in te zoomen op een specifiek budget, waardoor er meer inzicht en controle is over de spend van de organisatie.

E1-steps-4

Automatische 3way matching
Maak gebruik van Easy1 Invoice en laat inkomende facturen automatisch matchen met de aanvraag, de ontvangsten en het factuurbedrag.

Meer over ordermatching

Met Easy Purchase kunnen we nu ook alle verplichtingen vastleggen die niet gerelateerd zijn aan ons productieproces.
Banken Champignons
Alfred van Dooren
Applicatiebeheerder | Banken Champignons
Door het complete inkoopproces te digitaliseren hebben we de autorisatie eigenlijk naar voren gehaald. Zo minimaliseren we het risico op foutieve orders en niet geautoriseerde uitgaven.
ES-klant-orange-cyber-defense-logo
Financial Controller
Orange Cyberdefense
Onze belangrijkste wens was een oplossing voor zowel het inkoop- als het factuurverwerkingsproces. We wilden een samenhangend proces binnen de verschillende systemen en niet dat deze enkel naast elkaar zouden bestaan.
Nicky Klein Hitec
Nicky Klein
Controller | HITEC Power Protection

De voordelen van een geautomatiseerd inkoopproces

Aan de slag met inkoopmanagement?

 

Neem contact op  of  lees onze brochure