Purchase to pay
Automatiseer jouw complete proces

Ben je aan het oriënteren op het automatiseren van (onderdelen van) jouw purchase to pay proces? Wij helpen je graag!

 

Lees onze whitepaper of open de brochure

4CEE_header_scroll

Purchase to pay software

Wij bieden een software oplossing voor automatisering van het gehele purchase to pay proces. Vanaf:

  • het centraliseren en vóóraf autoriseren van de inkopen;
  • het matchen van de inkooporders aan de facturen en eventueel het matchen van facturen aan contracten;
  • tot aan de controle, goedkeuring en betaling van de facturen.



Onze purchase to pay software is ERP onafhankelijk

Waarom purchase to pay automatiseren?

Verloopt het complete purchase to pay (P2P) proces, of een onderdeel hiervan, nog handmatig?

Problemen ontstaan vaak als het proces steeds minder overzichtelijk wordt en er weinig controle is.

4CEE-gradient-paars-blauw-purchasetopay-netwerk

Meerdere mensen (en/of vestigingen) zijn betrokken bij het controle- en goedkeuringsproces.

4CEE-gradient-paars-blauw-purchasetopay-group

Meerdere mensen binnen een organisatie kunnen (zonder toestemming) producten of diensten inkopen.

4CEE-gradient-paars-blauw-purchasetopay-onduidelijkheidcontract

Onduidelijkheid over lopende contracten, waar en door wie deze beheerd worden of wanneer ze aflopen.

4CEE-gradient-paars-blauw-purchasetopay-hoeveelheidfacturen

Het verwerken van grotere aantallen facturen (ongeveer > 5.000 inkomende facturen per jaar).

4CEE-gradient-paars-blauw-purchasetopay-handmatige

Wanneer er nog sprake is van handmatige matching tussen inkooporders en facturen.

Automatiseren van de inkomende factuurverwerking

Verhoog efficiëntie én bespaar kosten met het automatiseren van jouw factuurverwerking. Creëer meer overzicht en controle en verklein de mogelijkheid tot het maken van fouten. 

Lees meer

 

Inzicht in factuurstatus

Inkopen vooraf autoriseren

Geen geschatte reserveringen, maar actueel inzicht in de aangegane verplichtingen bij het opleveren van de maandcijfers. Met onze software kan een medewerker eenvoudig en snel inkoopaanvragen indienen. Goedkeuring wordt door de juiste persoon verleend vóór de aanschaf van goederen in plaats van achteraf op basis van een factuur. 

Lees meer

 

Asset 3

Meer controle en inzicht in al jouw lopende contracten

Onze contractmanagement software helpt om alle contracten, gedurende de looptijd, eenvoudig en pro-actief te beheren en bewaken. Je bespaart kosten én reduceert risico’s.

Lees meer

 

ES_software_screenshot_contractmanagement_900x432

Snel en gemakkelijk declaraties indienen én verwerken

Via een webbrowser of telefoon eenvoudig declaraties invoeren en de (digitale) bon toevoegen. De declaratie wordt vervolgens automatisch digitaal verstuurd naar de juiste workflow met ingevoerde budgethouders. 

Lees meer

ES_software-screenshot_expense_900

Een veilig, snel én efficiënt proces met e-facturatie

Het uitwisselen van e-facturen, zorgt voor een snellere verwerking van gegevens, minder fouten, tijd- en kostenbesparingen en is goed voor het milieu. Meer weten?

Lees meer

Peppol

Het Purchase to Pay proces

Het purchase to pay process: van inkoopaanvraag naar order tot factuurontvangt, ordermatching en betaalbaar stellen.

 

Het purchase to pay 5-fasen model

Het purchase to pay (P2P) 5-fasen model weergeeft welke verschillende fasen een organisatie kan doorlopen op weg naar een efficiënte en effectieve automatisering van het purchase to pay proces.

Het is onze overtuiging dat de verschillende onderdelen van deze fases niet per se in chronologische volgorde doorlopen hoeven te worden. Dit verschilt per organisatie. Ook de behoefte aan automatisering verschilt per organisatie. De vijfde fase, het complete touchless proces, is hierbij het hoogst haalbare. Dit is echter niet voor iedere organisatie passend of gewenst.

Om duidelijk te krijgen wat mogelijk en wenselijk is binnen jouw organisatie, adviseren wij om eerst een inventarisatie te doen van de huidige situatie en kritisch naar de bestaande processen te kijken. Natuurlijk kunnen wij je hierbij van dienst zijn. Mochten er procesverbeteringen mogelijk zijn, dan helpen wij je graag om deze aanpassingen door te voeren en het eindresultaat te vertalen in een nieuwe geautomatiseerde workflow.

De 5 fasen van purchase to pay automatisering

 

De voordelen van purchase to pay automatisering

Het automatiseren en stroomlijnen van jouw purchase to pay proces leidt tot:

  • verbeterde efficiëntie;
  • een verhoging van de productiviteit;
  • het verkleint de kans op fouten;
  • zorgt ervoor dat je real-time inzicht en controle hebt over de geldstromen binnen jouw organisatie.

Hierdoor ben je in staat snellere en slimmere beslissingen te nemen. Daarnaast verbetert purchase to pay automatisering de compliancy en leidt het tot betere samenwerking tussen de verschillende betrokken afdelingen van jouw organisatie.

Aan de inkoopkant ben je in staat om alle inkopen, en dus de uitgaven, te monitoren en controleren. Het automatiseren van de factuurverwerking maakt automatische matching (van inkooporders met bijbehorende facturen) mogelijk, waardoor het gehele proces snel en efficiënt verloopt. Zo kun je zowel aan de voor- als achterkant kosten en tijd besparen:

Lees meer over Purchase to Pay